予想通り

アップデートされました。

といっても、Analysis の方ではなくて、DL1 Mk2のファームウェアのアップデートの方でした。

DL1 MK2 customer reflash V37 100310 となってます。

去年の6月30日の V28 以降の変更を抜粋。

  • 22/9/09
    Modification to the time offset output to increase output from 1 hour / bit to 1/4 hour per bit.
    All version numbers changed to 29
    → 時差の単位を1時間単位から15分単位にしたということかな?時差なんて関係あったっけ?
  • 14/10/09
    Modification to detecting track markers to double the distance so that at high lattitudes it is more accepting of errors in position data
    All version numbers changed to 30
    → 高緯度における track marker の検出方法を変更した?
  • 13/11/09
    Bug fix so that autostart/autostop on analogue channels works with decode serial data turned off. Changed to version 32
    → オートスタート/ストップ関係の Bug Fix らしい
  • 24/11/09
    Increased the limit on acceptable values of heading for marker additions, Previously heading accuracy needed to be better than 8.5 degrees, it is now better than 30 degrees.
    33での変更。marker 追加時の進行方向の制限幅を広げたっぽい
  • 27/11/09
    Modified the transmission routine for the DASH configuration files
    Requires DASH firmware version 9 2 0 or later
    Changed version number to 34
    → DASH の設定ファイルの転送方法を変更したっぽい。DASH のアップデートも必要らしいけど、DASH3 の最新バージョンは V1.31.18 とかなので DASH3 のことではなさそう。
  • 18/2/2010
    DL2 version modified to add in calibration for accelerometers
    Version number changed to 35
    → DL2 の変更
  • 26/2/2010
    DL2 version, fixed problem which meant accelerometer calibration where not being applied correctly
    Enabled Z axis acceleration on serial port
    Version number changed to 36
    → DL2の変更
  • 3/3/2010
    DL1 version, modification to enable Z axis acceleration on serial port
    Version number changed to 36
    → シリアルポートへのZ軸方向のGセンサーの出力追加。Z軸方向のGとか取れてたのか(^^;
  • 10/3/2010
    Modified firmware so that when RPM storage is enabled from internal sensor the incoming serial data is ignored.
    When internal storage is disabled the serial data will be used in it’s place
    37での変更。RPM storage ってなに?ECUに繋いだ時の話かなと思うけどわかんねw

V30とかV33の修正で、marker addedの問題が直るといいのですが、関係ないかなぁー。

油圧下限値でログのスタート/ストップをしてると、ログが細切れになる問題も、V32とかで直るといいのですが、多分関係ないだろうなぁ。

次回走行時(未定)までに気が向けば firmware update してみよっと。


Comments

コメントを残す

メールアドレスが公開されることはありません。 * が付いている欄は必須項目です